Inici > Notícies > La procura celebra que el Parlament aprovi una iniciativa per reforçar el sistema judicial a Catalunya

Notícies

La procura celebra que el Parlament aprovi una iniciativa per reforçar el sistema judicial a Catalunya

El Col·legi de Procuradors dels Tribunals de Barcelona (ICPB) valora molt positivament que el Parlament de Catalunya hagi aprovat una iniciativa presentada pel Partit Popular amb l’objectiu de millorar l’eficiència i la proximitat del sistema judicial a Catalunya.

La proposta aprovada insta el Govern de l’Estat a modificar la Llei Orgànica 1/2025, d’eficiència organitzativa del servei públic de justícia, que va entrar en vigor el passat mes d’abril i que ha generat diverses dificultats pràctiques en la seva aplicació. El text planteja la necessitat de revisar certs requisits de procedibilitat que estan provocant disfuncions en àmbits com els procediments monitoris, els desnonaments o les reclamacions de quotes en comunitats de propietaris. En aquests casos, es proposa eliminar l’obligatorietat de recórrer prèviament a un Mètode Alternatiu de Solució de Conflictes (MASC), per tal de no afegir més càrrega ni complexitat a les parts implicades.

També es proposa la recuperació de les competències dels jutges de pau per a la celebració de matrimonis civils, una funció que històricament han desenvolupat i que contribueix a una justícia més propera i accessible, especialment en entorns amb menor densitat de població.

La moció preveu, a més, l’elaboració d’un informe tècnic i objectiu sobre les necessitats reals del sistema judicial a Catalunya, que es duria a terme amb la col·laboració dels col·legis professionals, entre ells l’ICPB. Aquest informe hauria de permetre estimar els recursos humans necessaris i revisar la planta judicial, per tal d’adaptar-la als canvis demogràfics i garantir una distribució territorial més eficient del servei de justícia.

L’ICPB dona suport a totes aquelles mesures que permetin enfortir el sistema judicial i garantir una justícia més àgil, moderna i eficaç, al servei del conjunt de la societat.

  • ÈXIT DEL SEMINARI SOBRE LA PERSPECTIVA PROCESSAL DEL CONCURS DE LES PERSONES FÍSIQUES

  • Celebració SANT IU- 2011

  • Compareixença del degà al Congrés dels Diputats

  • Renovació del conveni de col·laboració amb el Banc Santander

  • El nou Degà de l´Il-lustre Col·legi de Procuradors de Barcelona pren possessió com a President del Consell de Col·legis de Procuradors dels Tribunals de Catalunya

  • GRAN ACOLLIDA DEL SEMINARI DEL CEP DEDICAT A LA JURA DE COMPTES I LA TAXACIÓ DE COSTES A L’ÀMBIT CIVIL