Inici > Notícies > L´ICPB i l´ICAB CONDEMNEN LA SITUACIÓ INFRAHUMANA EN QUÈ ES TROBEN ELS REFUGIATS

Notícies

Notícies - L´ICPB i l´ICAB CONDEMNEN LA SITUACIÓ INFRAHUMANA EN QUÈ ES TROBEN ELS REFUGIATS

L´ICPB i l´ICAB CONDEMNEN LA SITUACIÓ INFRAHUMANA EN QUÈ ES TROBEN ELS REFUGIATS

El Col·legi de Procuradors de Barcelona (ICPB) i el Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB) condemnen la situació infrahumana en què es troben els refugiats, que al dolor d’haver de marxar del seu país per qüestions polítiques se sumen l’hostilitat i les traves en el seu camí vers el reconeixement del dret d’asil.

En aquest sentit, l’ICPB i l'ICAB denuncien les demores de prop de tres anys que s’estan donant actualment en els procediments per reconèixer l’asil o protecció internacional. Així mateix, també critiquen que han passat més de 5 anys des de l’entrada en vigor de la Llei d’asil, de 2009, sense que hagi estat aprovat un reglament que la desenvolupi.

Ambdues corporacions consideren que els drets humans són el valor que hauria de moure la nostra societat, i per això lamenten la passivitat política europea existent fins al moment i demanen a les autoritats autonòmiques, estatals i europees que preparin mesures efectives i ràpides per millorar i ajudar els refugiats.

Igualment, l’ICPB i l'ICAB reclamen proactivitat urgent per part de les institucions europees davant d’aquesta situació.

Per la seva part, el Col·legi de l’Advocacia de Barcelona i el Col·legi de Procuradors dels Tribunals de Barcelona, en el marc d’una reunió conjunta que han tingut els seus respectius degans, Oriol Rusca i Ignacio López Chocarro, han decidit crear una Comissió Mixta per abordar aquesta situació i establir un pla d’actuació conjunt. Igualment ambdues corporacions es posen a la disposició de les autoritats i institucions per treballar eficaçment per trobar una solució a aquest drama humà. 

  • SE BENDICE LA BANDERA DE LOS NOTARIOS CAUSÍDICOS DE LA CORONELA DE BARCELONA

    Noticias - SE BENDICE LA BANDERA DE LOS NOTARIOS CAUSÍDICOS DE LA CORONELA DE BARCELONA
  • ES BENEEIX LA BANDERA DELS NOTARIS CAUSÍDICS DE LA CORONELA DE BARCELONA

    Notícies - ES BENEEIX LA BANDERA DELS NOTARIS CAUSÍDICS DE LA CORONELA DE BARCELONA
  • Nova web del Col.legi de Procuradors de Barcelona

    Notícies - Nova web del Col.legi de Procuradors de Barcelona
  • EL COL·LEGI CONSTITUEIX LA COMISSIÓ DE DEONTOLOGIA

    Notícies - EL COL·LEGI CONSTITUEIX LA COMISSIÓ DE DEONTOLOGIA
  • L’ICPB i l’ICAB organitzen un debat sobre els MASC i la seguretat jurídica

    Notícies - L’ICPB i l’ICAB organitzen un debat sobre els MASC i la seguretat jurídica
  • NOU EDIFICI JUDICIAL DE MOLLET DEL VALLÈS

    Notícies - NOU EDIFICI JUDICIAL DE MOLLET DEL VALLÈS