Inici > Notícies > GRAN ÈXIT DE PARTICIPACIÓ A LA TAULA-DEBAT ORGANITZADA PEL COL·LEGI SOBRE LA TAXA JUDICIAL

Notícies

Notícies - GRAN ÈXIT DE PARTICIPACIÓ A LA TAULA-DEBAT ORGANITZADA PEL COL·LEGI SOBRE LA TAXA JUDICIAL

GRAN ÈXIT DE PARTICIPACIÓ A LA TAULA-DEBAT ORGANITZADA PEL COL·LEGI SOBRE LA TAXA JUDICIAL

La taula organitzada pel Col·legi per debatre sobre la taxa judicial va ser un èxit de participació, ja que a l'acte hi van assistir més d'un centenar de persones. Sota el títol: La Taxa, necessària per finançar la justícia o obstacle per accedir-hi? diverses personalitats de l'àmbit de la justícia van poder aportar la seva visió. Així, en el debat van participar el degà, Ignacio López; Ramon Camp Batalla, com a vocal del Consejo General del Poder Judicial; Ramon Arbós, en qualitat de secretari del Jutjat de 1ª instància nº 33 de Barcelona, i el catedràtic de Dret Processal de la UAB, Manuel Jesús Chacón. El vicedegà del Col·legi, Ramón Daví, va exercir com a moderador del debat.

Els ponents van oferir un intens debat amb posicionaments moltes vegades coincidents, de tal manera que es podria concloure que la Taxa Judicial, tal i com està regulada, és inconstitucional i desproporcionada. Tanmateix, tots van coincidir en la necessitat urgent d’unificar criteris per part dels secretaris judicials, tot advertint que en matèria tributària es molt perillós aplicar criteris d’analogia.

L’acte va tenir una durada superior a les 2 hores. Això va permetre que els assistents interactuessin amb els ponents en la taula de debat i contestant a algun dels dubtes més habituals en el dia a dia de l’aplicació pràctica de les taxes. Tot i així, per part del Degà, es va anunciar una propera jornada més tècnica, amb la presència d’algun representant de l’ Agència Tributària, per tal de poder entrar al detall més concret dels dubtes que els procuradors van trobant-se en el seu exercici diari.

  • EL PUNT/AVUI ES FA RESSÒ DELS INCONVENIENTS DE LA REFORMA DELS DESNONAMENTS EXPRÉS

    Notícies - EL PUNT/AVUI ES FA RESSÒ DELS INCONVENIENTS DE LA REFORMA DELS DESNONAMENTS EXPRÉS
  • Acord amb ARA publicidad

    Notícies - Acord amb ARA publicidad
  • Sessió inaugural del curs 2021-2022 del CEP: “Procura i mediació: un gran potencial”

    Notícies - Sessió inaugural del curs 2021-2022 del CEP: “Procura i mediació: un gran potencial”
  • Inauguració del Curs d’Accés a l’Exercici de l’Advocacia i la Procura a ISDE Barcelona

    Notícies - Inauguració del Curs d’Accés a l’Exercici de l’Advocacia i la Procura a ISDE Barcelona
  • ES SIGNA UN CONVENI ENTRE L´AJUNTAMENT DE GRANOLLERS I EL COL·LEGI PER AJUDAR ELS DESNONATS AMB RISC D´EXCLUSIÓ

    Notícies - ES SIGNA UN CONVENI ENTRE L´AJUNTAMENT DE GRANOLLERS I EL COL·LEGI PER AJUDAR ELS DESNONATS AMB RISC D´EXCLUSIÓ
  • AVUI S´INAUGURA EL CONGRÉS DE LES PROFESSIONS

    Notícies - AVUI S´INAUGURA EL CONGRÉS DE LES PROFESSIONS